مدیریت ارتباط با مشتری برای مشاوران املاک

مدیریت ارتباط با مشتری برای مشاوران املاک

 بازار گرم مشاوران املاک، این روزها بسیار پر رقابت شده به گونه ای که ابزارهای جدیدی مثل وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فعال در زمینه مشاوره املاک، صفحات و کانال‌های خرید و فروش و اجاره املاک در شبکه‌های اجتماعی و… موجب کاهش مراجعه مستقیم مشتریان به بنگاه‌های املاک شده است. CRM راهکاری است که به دفاتر املاک کوچک یا شرکت‌های بزرگ فعال در این صنف، کمک می‌کند تا بتوانند ارتباط موثرتری با مشتریان‌شان برقرار کنند و در این بازار حرفی برای گفتن داشته باشند و بخشی از آن را سهم خود کنند.از اهداف این ابزار می توان به تسهیل امور بازاریابی و خرید ، فروش که از جمله امور مهم در مشاوره املاک است اشاره کرد.

به وسیله این راهکار می توان کلیه امور مربوط به این حوزه کاری اعم از بازاریابی ، پیش فروش و فروش انواع پروژه های ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری ، رهن ، اجاره و … را به آسانی مدیریت نمود.

نرم‌افزار CRM این امکان را به شما می‌دهد که اطلاعات مورد نیاز خود از مشتریان تان ذخیره کنید و با استفاده از نرم افزار CRM، مشتریان خودتان را بهتر بشناسید، جریانات بازار را دنبال و کشف کنید و استراتژی‌های بازاریابی مناسبی با توجه به علاقمندی مشتریان‌تان بکار بگیرید. هرچه اطلاعات شما درباره مشتریان‌تان بیشتر باشد، می‌توانید متناسب با نیاز هر مشتری خدمات بهتری را به آنان ارائه کنید.

در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تمامی امور به صورت یکپارچه ، متمرکز و سیستماتیک مدیریت می گردد که از مزایای سیستم های یکپارچه می توان به مدیریت آسان فعالیت های سازمان اعم از کانال های مختلف ارتباطی که از طریق تلفن ، پیامک ، ایمیل و جلسات حضوری انجام می شود اشاره کرد.

اطلاعات هر مشتری از جمله بودجه و محدودیت های آن، برنامه زمانی خرید یا اجاره، اندازه و مشخصات ملک مورد علاقه و… به سادگی در نرم‌ افزار CRM قابل ذخیره‌ کردن است. از جمله امکانات تعبیه شده در نرم‌ افزار CRM تنظیم ارسال آلارم یادآوری دو ماه قبل از پایان مدت اجاره هر ملک است که با این ویژگی به راحتی می توان با صاحب‌خانه و مستاجر تماس گرفته و جلسه‌ای را در جهت قرارداد اجاره در دفتر تمدید کرد، یا اگر قصد جابه‌جا شدن دارند، مستاجر و خانه جدیدی برایشان پیدا شود. می‌توان تنظیم کرد که این پیغام به صورت اتوماتیک برای صاحب‌خانه یا مستاجر هم از طریق پیامک یا ایمیل ارسال شود.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به نیازمندی های مشاورین املاک در حوزه ساخت و فروش واحدهای مسکونی و تجاری ، رهن و اجاره و … در ایران سازگاری داشته و نیازمندی های خاص این حوزه از زمان بازاریابی ، پیش فروش و عقد قرار داد را در بر می گیرد.

از جمله قابلیت های این نرم افزار ، کاهش هزینه ها و افزایش میزان فروش است که رضایتی دو سویه ، مشاورین املاک و  مشتریان را به همراه خواهد داشت.

زمانی که CRM را در دفتر مشاوره املاک نصب و راه اندازی کنید، می‌توانید سابقه کلیه معاملاتی را که با هر کدام از مشتریان‌تان داشتید، بایگانی کنید و به راحتی به تمامی توضیحات جلسات حضوری با مشتری، تماس‌های تلفنی،‌ پیامک‌های ارسالی و ایمیل‌هایی که برای او فرستاده‌اید، به صورت یکجا در پرونده مشتری مورد نظرتان دسترسی کامل داشته باشید.

یکی از مزیت‌های نصب CRM در دفاتر مشاورین املاک،‌ به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین کارکنان و مشاورین مختلف حاضر در دفتر است.پرسنل مشاورین املاک، اطلاعات مشتریان را در سررسید‌ها یادداشت می‌کنند و آن را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارند. نرم افزار CRM این فضا را ایجاد می‌کند که مالک این کسب و کار، به طور دقیق از مذاکرات خبر داشته باشد.

مزیت دیگر این است که با تکمیل پروفایل هر مشتری، مشخص می شود که کدام ملک را به همراه کدام کارشناس فروش بازدید کرده ‌است و اگر هنگام مراجعه یا تماس بعدی، کارشناس مورد نظر حضور نداشت،‌ همکارانش می‌توانند پرونده او را مرور کنند و مذاکرات را ادامه بدهند.

در نرم افزارهای CRM شما می‌توانید تمامی خصوصیات ویژه مشتریان مثل خوش‌حساب – بد حساب یا خوش اخلاق – بد اخلاق را ثبت کنید و توضیحاتی در پروفایل آن مشتری بنویسید که تمامی همکاران‌تان ملزم به رعایت آن باشند. به عنوان مثال می‌توانید مشخص کنید که این مشتری بد حساب است و کمیسیون اجاره، همزمان با تنظیم اجاره نامه به صورت نقدی دریافت شود.

ایمیل مارکتینگ، از ابزارهایی است که مشاورین املاک سنتی، کمتر از آن استفاده می‌کنند. نرم افزار CRM به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبین کسب و کارتان را به دسته‌هایی مثل خریدار، فروشنده، موجر، مستاجر و… بخش‌بندی کنید و برای هر دسته، ایمیل‌های سفارشی‌سازی شده بفرستید. 

اغلب اوقات مشتریانی که از طریق اینترنت به دنبال ملک مورد نظرشان می‌گردند، با چند سایت ارتباط برقرار می‌کنند و منتظر پاسخ می‌مانند. مجموعه‌ای که زودترین پاسخ را به مشتری بدهد و اولین تماس را بگیرد، شانس بالاتری در این رقابت خواهد داشت. یکپارچه‌سازی CRM با وب ‌سایت کسب و کارتان این امکان را به وجود می‌آورد که اولین مجموعه‌ای باشید که با او تماس می‌گیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*