معرفی 8 کتاب حسابداری که باید بخوانید!

کتاب و کتاب خوانی ایده‌ای عالی برای افزایش دانش و آگاهی در زمینه‌های مختلف از جمله حسابداری است. کتاب دریچه‌ای رو به دنیای آگاهی را باز می‌کند و هر آنچه که بخواهید را می‌توانید در آن بیابید. حسابداری یکی از رشته‌های بسیار محبوب در جامعه است که افراد زیادی در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل در آن هستند. شما نیز چنانچه یک حسابدار هستید یا قصد آشنایی با این علم را دارید پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌ حسابداری را فراموش نکنید. در این مقاله با بهترین کتاب‌های رشته حسابداری آشنا خواهیم شد.

 

بهترین کتاب‌های رشته حسابداری

یک حسابدار موفق علاوه بر داشتن حس کنجکاوی باید عطش همیشگی برای یادگیری و افزایش دانش خود داشته باشد. دانشی که از آن صحبت می‌کنیم، طی سالیان طولانی توسط موفق‌ترین حسابداران در کتاب‌های مختلف گردآوری شده است. همانطور که می‌دانیم حوزه حسابداری با توجه به تصویب قوانین جدید در حال تغییر و به روز شدن است. اگر می‌خواهید به عنوان یک حسابدار موفق در این حوزه فعالیت کنید باید دانش خود را بالا ببرید و با ترندهای روز حسابداری آشنا باشید. یکی از بهترین منابع در این زمینه کتاب‌های حسابداری هستند. در همین راستا در ادامه به معرفی لیستی از بهترین کتاب‌های حسابداری خواهیم پرداخت.

1- کتاب شاه کلید شخصی حسابدار

کتاب شاه کلید شخصی حسابدار، یکی از بهترین کتاب‌های حسابداری است که در آن راهکارهایی عالی برای موفقیت در بازار کار این رشته پیشنهاد شده است. بسیاری از فعالان حوزه مالی به قدری درگیر مسائل کاری و فشردگی امور مربوط به آن هستند که فرصت تمرکز بر برنامه ریزی شخصی و افزایش درآمد را ندارند. در کتاب شاه کلید شخصی حسابدار به صورت مختصر و مفید، تمامی نکات مهم توسعه کسب و کار حسابداری آموزش داده شده است.

سرفصل‌های کتاب شاه کلید شخصی حسابدار

سرفصل های این کتاب به شرح زیر است:

  • بکرترین بازار کار حسابداری اینجاست!
  • از رقبا در بازار کار حسابداری امتیاز بگیرید!
  • نقطه شروع کار حسابداری رایگان کجاست؟
  • یک گپ دوستانه با اولین خانم دکتری حسابداری در ایران
  • 1 تمرین عملی برای جلوگیری از تنبلی مغز حسابدار
  • یک فن مهم برای افزایش حقوق در حسابداری
  • آمار بازار کار حسابداری
  • مدیر شما می‌داند حسابداری چه ارزشی دارد؟
  • پاسخ به 35 پرسش شغلی در حسابداری
  • 6 کار مهم که کسب درآمد از حسابداری را افزایش می‌دهد
  • 3 حرکت روزانه برای موفقیت در حسابداری

2-     کتاب کلید حسابداری در Excel

کتاب کلید حسابداری در Excel ، کتابی عالی برای آموزش نرم افزار اکسل در کارهای حسابداری است. در این کتاب علاوه بر یادگیری محیط اکسل با کاربردهای شگفت‌انگیز آن در حسابداری نیز آشنا می‌شوید. کتاب کلید حسابداری در Excel به قلم حمیدرضا خداپرست در 8 فصل نوشته شده است. اگر شما یک سرمایه‌گذار در بازارهای مالی هستید یا شرکتی هستید که می‌خواهید از کارهای تکراری رها شوید یا قصد نوشتن یک برنامه حسابداری کاربردی برای فروشگاه خود را دارید، این کتاب را به عنوان بهترین کتاب حسابداری به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سرفصل‌های کتاب کلید حسابداری در Excel

سرفصل های این کتاب به شرح زیر است:

فصل اول: قدم اول: طراحی
فصل دوم: تابع‌های پرکاربرد
فصل سوم: تابع‌های مالی
فصل چهارم: پیغام‌های خطا
فصل پنجم: صورت‌های مالی
فصل ششم: نمودار
فصل هفتم: چاپ و گزارش‌گیری
فصل هشتم: بیشتر بدانید

3-     کتاب حسابداری ویژه بازار کار

کتاب حسابداری ویژه بازار کار یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه آموزش مفاهیم ابتدایی و پیشرفته حسابداری در حوزه‌های مختلف بازار کار است. این کتاب توسط سینا چال اشتری در 5 فصل نوشته شده است. در این کتاب، تمام آنچه در حسابداری بازار کار مهم است گردآوری شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است. در واقع هدف اصلی کتاب حسابداری ویژه بازار کار این است که خواننده بتواند مهارتی‌هایی نسبی از تمام امور حسابداری را فرا بگیرد. اگر دانشجو هستید یا به تازگی از این رشته فارغ التحصیل شده‌اید مطالعه این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم چرا که برای ورود به بازار کار نیاز به مهارت‌هایی دارید که در دانشگاه آموزش نمی‌دهند.

سرفصل‌های کتاب حسابداری ویژه بازار کار

سرفصل های این کتاب به شرح زیر است:

بخش 1- اصول حسابداری

بخش 2- حسابداری بازرگانی

بخش 3- حسابداری صنعتی

بخش 4- مدیریت مالی

بخش 5- حسابداری مالیاتی

4- کتاب حقوق و دستمزد طلایی

کتاب حقوق و دستمزد طلایی، کتابی مفید برای یادگیری نکات، تکنیک‌ها و مراحل اجرای حسابداری حقوق و دستمزد، قوانین کار، بیمه و مالیات حقوق است. همانطور که می‌دانیم کسب تجربه عملی در بازار کار نیازمند طی کردن مسیری طولانی است. از این رو امکان دسترسی و یادگیری تمام فنون و تکنیک‌های حسابداری برای همه افراد میسر نیست. به همین منظور مطالعه کتاب حقوق و دستمزد به عنوان بهترین کتاب حسابداری ایده‌ای عالی جهت یادگیری این موارد است. کتاب حقوق و دستمزد طلایی توسط علی اثنا عشری در 4 فصل تهیه شده است که می‌توانید با سرفصل‌های آن آشنا شوید.

سرفصل‌های کتاب حقوق و دستمزد طلایی

سرفصل های این کتاب به شرح زیر است:

فصل 1: مالیات بر درآمد حقوق

فصل 2: نکات کلیدی قانون کار

فصل 3: بیمه تامین اجتماعی

فصل 4: حسابداری حقوق و دستمزد

5-     کتاب 504 واژه ضروری حسابداری

یکی از مهم‌ترین و بهترین کتاب‌های حسابداری برای برای کسانی که کنکور آموزش عالی حسابداری را در پیش دارند. بسیاری از دانشجویان رشته حسابداری از این کتاب به عنوان یک مرجع لغت برای کنکور ارشد و دکترا استفاده می‌کنند. این کتاب شامل 42 درس است و هر درس آن نیز شامل 12 واژه است که در مجموع 504 واژه را تشکیل می‌دهد. کتاب 504 واژه ضروری رشته حسابداری توسط محمد طادی و فیروز عسکری نوشته شده است.

6- کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد

حسابداری دریچه‌ای به دنیای کار و تجارت است. یادگیری و شناخت اصول حسابداری راهکاری مناسب برای آشنایی و یادگیری مسائل مالی، تجاری، سرمایه‌گذاری و غیره است. کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد کتابی عالی در این زمینه است که مدیران مالی، صاحبان کسب و کار و حسابداران می‌توانند از آن استفاده کنند. این کتاب نوشته جان ای تریسی است که توسط تعدادی از انتشارات ترجمه شده است.

7- کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت نیز جزو بهترین کتاب‌های حسابداری است که توسط استیگ برودرسن و پریستون پیش نوشته شده است. این کتاب برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری به ویژه در بازار سهام و اوراق بهادار را دارند بسیار مفید است زیرا به خواننده کمک می‌کند تا به درک صحیحی از سازوکار بازارهای مالی و چرخه اقتصادی برسد و در این مسیر با اندیشه‌های وارن بافت در این زمینه آشنا گردد. در کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت اصطلاح‌های تخصصی این حسابداری (مانند نرخ بهره، نرخ تورم، اوراق بدهی، حباب قیمتی و غیره) به زبان ساده همراه با تصاویر سرگرم کننده به فرد ارائه می‌شود.  

سرفصل‌های کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

سرفصل های این کتاب به شرح زیر است:

فصل اول: چطور باید به بازار سهام بنگریم

فصل دوم: مفاهیمی که هر سرمایه‌گذاری باید بلد باشد

فصل سوم: مقدمه‌ای مختصر درباره صورت‌های مالی

فصل چهارم: اصول و قواعد سرمایه‌گذاری ارزش‌محور

فصل پنجم: ‌صورت‌های مالی و سرمایه‌گذار بورس

فصل ششم: مولفه‌های صورت درآمد

فصل هفتم: مولفه‌های ترازنامه

فصل هشتم: مولفه‌های صورت جریان وجوه نقد

پیوست‌ها

بخش الف: محاسبه‌گر ارزش ذاتی و محدودیت‌های آن

بخش ب: ارزیابی انتشار سهام

بخش ج: کالبدشکافی بازخرید سهام

8- کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

چنانچه قصد دارید در مورد پیاده سازی‌های سیستم‌های حقوق، دستمزد و حسابداری با نرم‌افزارهای Excel و Access اطلاعات مفید و کاربردی کسب کنید؛ مطالعه کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری را به عنوان بهترین کتاب حسابداری به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب توسط رمضان عباس نژادورزی، یوسف عباس نژادورزی و فاطمه عبدی سقاواز در 5 فصل نوشته شده است و در هر فصل به ذکر کاربرد نرم افزارهای رایانه‌ای مانند اکسل، اکسس و کارکردهای عمومی سیستم عامل ویندوز و اینترنت در کارهای حسابداری پرداخته می‌شود.

سرفصل‌های کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

فصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه رایانه

فصل دوم: سیستم عامل ویندوز

فصل سوم: کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداری

فصل چهارم: کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداری

فصل پنجم: اینترنت و پست الکترونیکی

پیوست: توابع مالی و آماری

پیوست: پرسش‌های چهار گزینه‌ای

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا لیستی از بهترین کتاب‌های حسابداری خدمت شما معرفی شود. البته در آینده به این لیست کتاب‌های دیگری نیز اضافه خواهد شد. برای این که بتوانید در زمینه حسابداری اطلاعات و دانش خود را بالا ببرید نیاز به مطالعه دارید. مطالعه بهترین کتاب‌های حسابداری ایده‌ای عالی جهت رشد در زمینه حسابداری است. در همین راستا چنانچه قصد خرید بهترین کتاب حسابداری را دارید پیشنهاد می‌کنیم این لیست را مد نظر قرار دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*