حسابداری مغازه شامل ثبت روزانه تمام تراکنشهای کسب و کار در یک سیستم حسابداری است. حسابداری فروشگاه به صاحبان مشاغل کمک میکند تا درآمد و هزینههای مغازه خودشان را به صورت دقیق محاسبه نماید. برای حسابداری مغازه روشهای مختلفی وجود دارد مانند روش LIFO و FIFO که در ادامه آموزش حسابداری فروشگاهی توضیحات آنها را برای شما بیان خواهیم کرد. ...
ادامه مطلب »بایگانی ماهانه : فروردین ۱۴۰۱
آموزش راه اندازی رستوران
راه اندازی رستوران یکی از رؤیاییترین ایدهها برای کارآفرینان است. حتماً تابهحال دیدهاید که یک رستوران تازه تأسیس به طور ناگهانی محبوبیت و موفقیت فوری به دست میآورد، در حالی که دیگر رستورانها در اولین سالگرد فعالیت خود تعطیل میشوند. افتتاح یک رستوران بهآسانی که فکر میکنید نیست، بلکه مستلزم مقدار زیادی کار، صبر، اشتیاق و استراتژیهای دقیق است. در ...
ادامه مطلب »راه اندازی ابزار فروشی
در دنیای امروز ابزارها مهمترین کمک دست انسانها هستند و در صورت نبود ابزار مشکلات بسیاری در راه پیشرفت بشر به وجود خواهد آمد. شاید بتوان گفت این یکی از همان دلایلی است که راه اندازی ابزار فروشی یکی از کسب و کارهای با درآمد خوب در هر کشوری میباشد. در این مطلب از وبسایت محک شاپز به صورت قدم ...
ادامه مطلب »تیم سازی چیست؟ چگونه یک تیم کاری موفق بسازیم؟
تیم سازی فرآیند تبدیل گروهی از کارمندان مشارکتکننده به یک تیم منسجم است، گروهی از افراد که با هم کار میکنند تا با دستیابی به هدف و اهداف، نیازهای مشتریان خود را برآورده کنند. در مورد روشهای مؤثر برای تیم سازی و فعالیتهایی که میتوانید استفاده کنید در ادامه بیشتر توضیح میدهیم. تیم سازی چیست؟ در شروع یک کسب ...
ادامه مطلب »ارزش گذاری کسب و کار چیست؟ ۷ روش برای ارزش گذاری کسب و کارها
در این مقاله، بررسی میکنیم که چه دادههایی برای ارزش گذاری یک کسب وکار مورد نیاز است، چگونه میتوانیم کسب و کارهای ارزشمند و همچنین کسب و کارهای نوظهور که هنوز به درآمد کافی نرسیدهاند را شناسایی کنیم و بهتر است از کدام روشهای ارزشگذاری استفاده کنیم. ارزش گذاری کسب و کار، ترکیبی از علم و هنر می باشد که ...
ادامه مطلب »فعالیت های بازاریابی چیست و چه مزایایی دارد؟ انواع فعالیت های بازاریابی کدام است؟
فعالیت های بازاریابی عامل مهمی است که موفقیت در تجارت شما را تعیین میکند. به عبارت دیگر، برای بیشتر کسب و کارها داشتن یک محصول یا خدمات عالی، کافی نیست. بدون فعالیتهای بازاریابی کارآمد، نام تجاری شما شناخته نمیشود و کسب و کار شما به کندی رشد میکند. فعالیت های بازاریابی به مواردی گفته میشود که یک فرد یا سازمان ...
ادامه مطلب »هوش تجاری چیست و چه مزیتی برای شرکت های کوچک و متوسط دارد؟
در ابتدا یک سیستم BI یا همان هوش تجاری باید دادهها را از بسیاری از سیستمهای عملیاتی شرکت در یک انبار داده جمع آوری و تلفیق کند و از آنجا به سطوح بعدی منتقل کند. یک سیستم ایده آل به کارمندان و به طور کلی کاربران امکان دستیابی به اطلاعات مورد نظر برای انجام یک کار و به اشتراک گذاشتن ...
ادامه مطلب »بیمه کسب و کار چیست؟ انواع بیمه های تجاری کدام اند؟
بیمه کسب و کار میتواند به پرداخت هزینههای خسارت اموال، دعاوی حقوقی، از دست رفتن درآمد مشاغل و سایر زیانهای تحت پوشش کمک کند. اغلب مشاغل برای محافظت از خود در برابر خطرات خاص، پوششهای متعددی را خریداری میکنند. به عنوان مثال: بیمه حوادث، بیمه مسئولیت و … یکی از محبوبترین بیمه نامههای تجاری، بیمه نامهی صاحبان مشاغل (BOP) است. ...
ادامه مطلب »طرح کسب و کار یا بیزینس پلن چیست؟ تعریف، نکات و الگوها
در دورانی که بیش از ۵۰ درصد از شرکتهای کوچک در سال اول خود شکست میخورند، داشتن یک بیزینس پلن یا طرح تجاری روشن، مشخص و دقیق، اولین گام اساسی برای راه اندازی یک کسب و کار برای موفقیت بلند مدت است. طرح کسب و کار یا همان business plan یک بخش غیرقابل انکار و مهم برای هر شرکتی است ...
ادامه مطلب »ایده در کارآفرینی چیست؟ چگونه میتوان ایده پردازی کرد؟ ویژگی های یک کارآفرین چیست؟
ایده چیست؟ ایده از مفاهیم کلیدی در زمینهی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید است. امروزه شاهد کسب و کارهای پر رونقی هستیم که شروع آن با یک ایده فوقالعاده همراه بوده است. آیا ما هم میتوانیم با طراحی و پیاده سازی درست یک ایده، کسب و کار خود را راه انداخته و به ثروت برسیم؟ هیچ چیز غیر ممکن نیست! در ...
ادامه مطلب »