راه اندازی ابزار فروشی

در دنیای امروز ابزارها مهم‌ترین کمک دست انسان‌ها هستند و در صورت نبود ابزار مشکلات بسیاری در راه پیشرفت بشر به وجود خواهد آمد. شاید بتوان گفت این یکی از همان دلایلی است که راه اندازی ابزار فروشی یکی از کسب و کارهای با درآمد خوب در هر کشوری می‌باشد. در این مطلب از وبسایت محک شاپز به صورت قدم به قدم تمام موارد لازم در این زمینه را بررسی خواهد شد تا بتوانید با خیالی آسوده در مسیر راه اندازی تجارت خود اقدام نمایید. شما عزیزان همیشه می‌توانید در صورت وجود هرگونه ابهام، سؤالات خود را در قسمت نظرات که زیر همین مطلب قرار دارد، بنویسید و پاسخ خود را دریافت نمایید.

آشنایی با شغل ابزار فروشی

مطمئناً برای سرمایه‌گذاری قابل اعتماد در هر زمینه‌ای باید در ابتدا با حیطه مورد نظر آشنا شده و با تمام جوانب سرمایه‌گذاری خود را بسنجید. به طور کلی تجارت رنگ و ابزار فروشی شامل ارائه ابزار مورد نیاز برای راحت‌تر شدن کارهای ساختمانی و صنعتی می‌شود. این به آن معنا است که شما باید آشنایی کامل با تمام ابزارهایی که برای شغل‌های مختلف مورد نیاز است داشته باشید. در ادامه ما تعدادی از این ابزارها را به شما معرفی خواهیم کرد:

وسایل و ابزارهای موجود در ابزار فروشی

برای احداث ابزار فروشی نیاز به تهیه و داشتن ابزارهای مختلفی خواهید داشت. در جدول زیر تعدادی از این ابزارها را برای شما معرفی کردیم:

انواع آچارها مانند آچار فرانسه یا آچار آلن انواع انبرها مانند دم باریک، سیم چین یا انبردست پیچ‌گوشتی
کاتر گریس پمپ فازمتر
چکش قیچی انواع پیچ و مهره
گیره منگنه کوب انواع مختلف دریل‌ها مانند دریل چکشی، دریل شارژی
قلم و دیلم کمان اره روغن‌دان
سم‌پاش انواع مختلف اره‌ها مانند اره زنجیری، اره عمود بر، اره گرد بر، اره پروفیل بر انواع فرزها
پیچ‌گوشتی برقی و پیچ‌گوشتی شارژی بتن کن چکش تخریب
آچار بکس برقی و شارژی سشوار صنعتی رنده نجاری
شیارزن انواع وینچ‌ها مانند وینچ برقی، وینچ دستی، وینچ خودرویی انواع زنجیرها مانند زنجیر استیل، زنجیر لنگری و زنجیر لوستری
تراز لیزری متر لیزری انواع مختلف مته آهن مانند مته گرد بر، ست مته و مته الماسه

این‌ها تعدادی از وسایلی هستند که شما برای راه اندازی ابزارفروشی احتمالاً به آنها نیاز خواهید داشت البته بسته به منطقه تجارت شما و میزان سرمایه شما ابزاری که شما در تجارت خود ارائه می‌کنید متفاوت می‌باشد. در عکس زیر نمایی از یک قفسه ابزار فروشی را می توانید ملاحظه نمایید:

حال که با تعریف این تجارت آشنا شدید برای اینکه به صورت اصولی اقدام به راه اندازی ابزارفروشی نمایید. در ادامه ۱۰ نکته برای راه اندازی درست و اصولی ابزار فروشی مهم است بیان خواهیم کرد:

میزان درآمد شغل ابزارفروشی

یکی از اصلی ترین مسائلی که پیرامون راه اندازی هر شغلی مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد میزان درآمد و حاشیه سود احتمالی تجارت مورد نظر است. در مورد درآمد ابزار فروشی رقم دقیقی را نمی توان اعلام کرد ولی با توجه به بالا بودن قیمت ابزار مطمئناً با دریافت کمترین سود نیز می توان توقع درآمدهای بالایی را داشت. به عنوان مثال برای فروش یک فرز با قیمت متوسط ۱ میلیون و پانصد هزار تومان در صورتی که سود دریافتی را ۱۰ درصد نیز در نظر بگیریم درآمد ما از فروش همین یک قلم جنس ۱۵۰ هزار تومان خواهد شد که در حال حاضر در سال ۱۴۰۰ هم رقم بدی نیست. حال بسته به منطقه و توان مالی آن می توان میزان فروش متفاوتی را متصور بود و در صورتی که منطقه درستی را انتخاب نمایید و نکات راه اندازی را رعایت نمایید می توانید آینده شغلی خود را تثبیت نمایید.

برنامه ریزی برای راه اندازی ابزار فروشی

یکی از کارهایی که بسیار می تواند در مسیر سرمایه گذاری شما تاثیرگذار باشد این است که برای خود برنامه ریزی و نقشه راه کسب و کار داشته باشید و با توجه به تمام جوانب و هزینه ها و مشکلاتی که ممکن است در مسیر برای شما پیش آید برنامه بچینید و در صورت بروز مشکلات از پیش آمادگی داشته باشید. چند نمونه از نکاتی که برای برنامه ریزی درست می توانید در نظر بگیرید شامل موارد زیر می شوند:

  1. سرمایه لازم و هزینه های راه اندازی رنگ و ابزارفروشی به چه میزان است؟
  2. جامعه هدف شما کدام افراد هستند؟
  3. تا چه میزان می توانید برای فروش خود سود در نظر بگیرید؟
  4. بهترین اسم برای تجارت شما کدام است؟
  5. بهترین مکان برای کسب و کار شما کجا می تواند باشد؟

در ادامه سعی می کنیم بیشتر این سوالات را بررسی نماییم.

سرمایه لازم و هزینه های راه اندازی رنگ و ابزار فروشی

نکته مهم دیگری که برای راه اندازی رنگ و ابزار فروشی حائز اهمیت است، مسئله حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه ابزار فروشی می باشد. در این زمینه نمی توان رقم دقیقی را اعلام کرد. دلیل این امر این است که با توجه به عدم وجود سقف سرمایه گذاری و وجود فاکتور های مختلف مانند هزینه رهن و اجاره مغازه ابزار فروشی یا هزینه خرید ابزار که می تواند حتی به ارقام میلیاردی نیز برسد، باشد. اما در ابتدا نیازی نیست که هزینه های بالایی در نظر بگیرید و می توانید به عنوان مثال در قسمت خرید ابزار فقط ابزارهای محبوب در منطقه مغازه خود را تهیه نمایید و کار خود را شروع کنید تا در ادامه مغازه خود را تکمیل نمایید. در مورد رهن و اجاره مغازه نیز می توانید با تحقیق و پرس و جو، مکان های ارزان تری را برای اجاره در نظر بگیرید و نیازی نیست که حتما در مکان های گران تر کار خود را شروع نمایید البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که هرجایی مناسب نیست و حتما باید میزان قدرت مالی مردم منطقه و حتی الامکان در محل هایی که جامعه هدف شما وجود دارند محل کار خود را انتخاب نمایید.

تا چه میزان می توانید برای فروش خود سود در نظر بگیرید؟

همانطور که می دانید نوع کار ابزارفروشی به این صورت است که از سود فروش ابزار درآمد کسب خواهد کرد و معمولا اجناس داخل ابزار فروشی قیمت ثابتی دارند، به جز اجناسی مانند طناب یا زنجیر و امثال آنها که بر اساس متراژ فروش خواهند رفت. نکته ای که باید در این زمینه در نظر بگیرید این است که برای اجناسی با قیمت های پایین مانند پیچ و مهره ممکن است سود بالاتری در نظر گرفت ولی برای اجناس با قیمت های بالاتر این امکان وجود ندارد. به عنوان مثال ممکن است یک پیچ را بتوانید ۲ برابر قیمت خرید بفروشید ولی یک دریل برقی را هیچوقت نمی توان با این سود فروخت.

انتخاب نام مناسب برای کسب و کار ابزار فروشی

یکی دیگر از موارد مهمی که در زمینه راه اندازی ابزار فروشی حائز اهمیت است انتخاب یک نام مناسب برای تجارت خود می باشد. یکی از دلایل مهم این امر این است که با انتخاب نامی مناسب می توانید در ذهن مخاطب خود بمانید و به این صورت مشتری های وفادارتری برای خود خواهید داشت. برای انتخاب نام مناسب می توانید از فرهنگ لغت نیز کمک بگیرید. سعی کنید اسمی که انتخاب می کنید به کسب و کار شما مرتبط باشد و حتما اسمی یونیک را برای کسب و کار ابزار فروشی خود انتخاب نمایید.

مغازه مناسب برای راه اندازی فروشگاه ابزار فروشی

در مورد انتخاب مغازه همانطور که در قسمت های قبل نیز بیان کردیم، می توانید در صورت داشتن سرمایه در مکان های گران تر یا بازار ابزار فروشی، محل کار خود را انتخاب نمایید یا در جاهای دیگر شهر خود اقدام به اجاره یا خرید مغازه نمایید. انتخاب یکی از این ۲ راه حل بستگی به میزان سرمایه شما خواهد داشت. در صورتی که سرمایه زیادی داشته باشید می توانید در بازار ابزار فروشی شهر خود مکان خود را انتخاب نمایید که مطمئناً رقابت بالاتری هم خواهید داشت ولی در صورتی که درست عمل کنید درآمد بالاتری نیز خواهید داشت. اما انتخاب دوم هم همیشه بد نخواهد بود و می تواند درآمد خوبی را به همراه داشته باشد. برای انتخاب محل مناسب مغازه ابزارفروشی نکاتی را باید در نظر بگیرید مانند میزان رفت و آمد افراد یا همان پاخور مغازه، میزان اجاره مغازه، تعداد رقبای شما در آن محل، اندازه مغازه، سطح مالی منطقه و مسافت محل کار تا محل زندگی. بر اساس این نکات می توانید مغازه مناسب کار ابزار فروشی را تشخیص دهید. البته با توجه به منطقه ای که انتخاب می کنید نوع اجناسی هم که باید برای مغازه خود انتخاب کنید متفاوت خواهد بود.

دریافت جواز کسب برای فروشگاه ابزار فروشی

یکی از کارهایی که برای راه اندازی ابزار فروشی لازم است که انجام دهید اخذ مجوز کسب از اتحادیه صنف ابزارفروشان شهرستان خودتان می باشد. برای این کار می توانید به اتحادیه مورد نظر در شهر خود مراجعه نمایید و پس از تهیه مدارک و شرایط مورد نیاز و طی مراحل قانونی جواز کسب خود را دریافت نمایید.

تبلیغات و بازاریابی برای فروشگاه ابزار فروشی

مطمئناً در ابتدای راه اندازی کسب و کارتان نمی توانید توقع درآمد داشته باشید و مقداری زمان لازم است تا به درآمد مورد توقع دست یابید، اما از طریق تبلیغات و بازاریابی می توانید سرعت رسیدن به این درآمد را بیشتر نمایید. راه های مختلفی برای بازاریابی کسب و کار شما وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پخش کردن تراکت، نصب تابلو و نورپردازی و … اشاره کرد. در انتها می توانید از بازاریابی آنلاین نیز برای کسب و کار خود کمک بگیرید. برای این کار می توانید روی باز کردن حساب اینستاگرام یا وب سایت شخصی برای کسب و کار خود حساب باز کنید.

تهیه اجناس و ابزارهای لازم برای فروشگاه ابزار فروشی

در مرحله آخر لازم است که پس از انتخاب اجناس مناسب محل مغازه شما نسبت به تهیه آن اجناس اقدام نمایید. برای این امر بهتر است که گزینه های پیش روی خود را برای خرید عمده ابزار برای راه اندازی ابزارفروشی بررسی نمایید و پس از انتخاب بهترین گزینه نسبت به سرمایه خود اقدام به تهیه اجناس مغازه خود نمایید. برای کمک به انتخاب درست شما در این قسمت چند عمده فروش برتر ابزار را به شما معرفی خواهیم کرد:

ابزار رضا

ابزار رضا یکی از عمده فروشان ابزارآلات در میدان حسن آباد تهران می باشد که سابقه ۱۴ سال حضور در این صنعت را دارد. قیمت گذاری محصولات در ابزاررضا طبق گفته خودشان با سیاست تضمین بهترین قیمت به مشتری انجام می پذیرد. برای خرید از این عمده فروش ابزار می توانید به صورت حضوری و یا از طریق سایت آنها اقدام نمایید. در قسمت زیر می توانید سایت ابزار رضا را مشاهده نمایید:

ابزارعمده

وبسایت ابزار عمده یکی دیگر از عمده فروشان ابزار آلات به صورت اینترنتی می باشد که می توانید از طریق وبسایت آن ها انواع و اقسام ابزار آلات را مشاهده نمایید و اقلام مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه نمایید. در قسمت زیر می توانید وبسایت ابزار عمده را مشاهده نمایید:

ابزارچی

ابزارچی جز عاملیت‌های رسمی فروش محصولات بسیاری از برندها اعم از رونیکس، توسن، ان ای سی، آنکور و بسیاری دیگر از برندهای مطرح وجود در بازار است. برای خرید از ابزارچی می توانید هم به صورت آنلاین از طریق وبسایت آنها اقدام نمایید و هم می توانید به صورت فیزیکی و حضوری به فروشگاه آنها مراجعه نمایید. فروشگاه فیزیکی ابزار چی در بازار ابزار تهران در حسن آباد واقع است که با نام تجاری دیگری مشغول به کار است و شما می توانید با هماهنگی قبلی و تماس با شماره تلفن آنها برای خرید حضوری اقدام نمایید. در قسمت زیر می توانید شماره تماس و وبسایت ابزارچی را بیابید:

حسابداری ابزار فروشی

پس از اینکه تجارت خود را راه اندازی کردید و با رعایت نکاتی که خدمت شما عرض کردیم به درآمد مورد نظر خود رسیدید مطمئنا یکی دیگر از نکاتی که بسیار حائز اهمیت خواهد بود بحث حساب و کتاب و محاسبه درآمد و بررسی موجودی ابزارآلات است که به روش سنتی ممکن است این امر بسیار مشکل باشد، اما در صورتی که از نرم افزار حسابداری محک استفاده کنید می توانید به راحتی تمام موارد زیر را برای تجارت خود انجام دهید:

  • تعریف و ثبت تعداد نامحدود ابزار با جزئیات کامل اعم از انواع رنگ و ابزار، وزن، ویژگی‌ها، ابعاد و…
  • امکان تولید و چاپ بارکد
  • امکان صدور انواع فاکتور و پیش فاکتور
  • مدیریت دقیق موجودی انبار و انبارگردانی
  • امکان محاسبه سود بر اساس فروش یا بر اساس تامین کننده یا برند کالا
  • امکان اتصال به دستگاه های کارت خوان و بارکدخوان
  • و بسیاری امکانات دیگر …

برای آشنایی بیشتر و خرید این محصول شگفت انگیز می توانید از طریق دکمه زیر اقدام نمایید:

سوالات متداول در زمینه راه اندازی ابزار فروشی

مهم ترین نکته برای راه اندازی ابزار فروشی کدام است؟

مهم ترین نکاتی که باید در این زمینه در نظر داشته باشید شامل بررسی حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی ابزار فروشی، بهترین مکان برای راه اندازی این تجارت، اخذ مجوز کسب، تهیه اجناس و حسابداری ابزارفروشی می شود.

بهترین مکان برای گرفتن مغازه ابزار فروشی کجاست؟

بهترین محل راه اندازی مغازه ابزارفروشی بسته به شرایط و سرمایه شما تعیین خواهد شد و برای هر شخص متفاوت خواهد بود. در صورتی که سرمایه کافی را داشته باشید می توانید در بازار ابزارفروشان شهر خود مغازه خود را بگیرید ولی با سرمایه کمتر نیز می توان در مکان های دیگر هم مغازه گرفت و به درآمد رسید.

برای گرفتن جواز کسب چکار باید کرد؟

برای گرفتن مجوز کسب ابزارفروشی در ابتدا باید به اتحادیه صنف ابزارفروشان مراجعه کنید و با داشتن شرایط و ارائه مدارک مورد نیاز جواز کسب خود را بدست آورید. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز می توانید به سایت صنف اتحادیه مورد نظر مراجعه کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*