امتیازات و ویژگی های نرم افزار فروشگاهی برای فعالان اقتصادی

امروزه، استفاده از سامانه های فروش علاوه بر استفاده در فروشگاه های مدرن در کشورهای پیشرفته، توانسته تمامی خرده فروش های کوچک و بزرگ را نیز تحت پوشش قرار دهد و در آینده ای نه چندان دور استفاده از این فناوری به یک ضرورت تبدیل خواهد شد.

مزیت های استفاده از صندوق های مکانیزه فروش بسیار فراوان است و ابزاری به شمار می آید که کارایی متفاوتی از جمله انبارداری، حسابداری، درآمد و هزینه و … را برای واحدهای صنفی به دنبال خواهد داشت.

استفاده از صندوق های فروش در مقایسه با نیروی انسانی که دارای تخصص های مختلفی در این زمینه می باشند هزینه های بسیار کمتری را خواهد داشت و صرفه جویی در هزینه ها که یک امر بسیار مهم برای واحد های صنفی می باشد را مرتفع خواهد کرد.به وسیله صندوق های فروشگاهی میتوان اطلاعات مشتریان از جمله نام، آدرس، شماره تلفن و از همه مهم تر تاریخچه خرید آنها را به راحتی ذخیره کرد تا بتوان درک مناسب تری نسبت به نیازهای مشتریان در جهت ارائه خدمات بهتر به آنان پیدا کرد که یکی از مزیت های آن ایجاد بازاریابی رابطه ای به صورت فردی و کم هزینه بودن را نام برد.

با وجود صندوق فروشگاهی میتوان لیستی از نام و تعداد اجناسی که دیرتر بفروش می روند را در کوتاه ترین زمان بدست آورد که به وسیله آن میتوان از خرید آن در سفارش های آتی فروشگاه جلوگیری نمود که به موجب آن سرمایه راکد در انبار کاهش می یابد و لیست خرید جدید مطابق با نیاز مشتریان و کالاهایی که بیشترین سود دهی را به ارمغان می آورند تنظیم گردد.

از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار فروشگاهی، استفاده از گزارشات متعددی است که جهت تحلیل عملکرد فروش مورد استفاده قرار می گیرد که با کمک آن میتوان از وضعیت فروش انواع کالا در زمان های مختلف مطلع شد که این اطلاعات کمک می کند تا در مقدار و زمان و حجم سفارشات خرید و سرمایه مورد نیاز برای کالای خاص تصمیم گیری شود و یا آنکه کالاهای اضافی به حراج گذاشته شود.

به دلیل این که کلیه عملیات فروش، انبار و حسابداری توسط یک سیستم اتوماتیک و یکپارچه صورت می گیرد، این عملیات بدون حضور افراد نیز روال خود را ادامه خواهد داد و کنترل و ردیابی بر روی کلیه فاکتورهای فروش، خرید و انبار (تغییر موجودی کالا) در کوتاه ترین زمان امکانپذیر می باشد تا هیچگاه کسری موجودی کالا و تخفیفات خارج از عرف وجود نداشته باشد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که با توجه به رقابت شدید در عرصه تجارت و کسب و کار ، اگر واحدهای صنفی از ابزارهای مدرن و تکنولوژی پیشرفته بهره گیری نکنند ، در آینده قادر نخواهند بود با روش های سنتی موفقیتی کسب نمایند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*