مرورگر اج و مصرف کم انرژی

مرورگر اج و مصرف کم انرژی

اگرچه اکنون نیز سرعت شاخصه‌ی مهمی محسوب می‌شود، اما بسیاری از توسعه‌دهندگان در حال حاضر بیشترین تمرکز خود را بر روی افزایش بهره‌وری مرورگرها از انرژی صرف می‌کنند،

به این دلیل که در حال حاضر بسیاری از کاربران وب‌گردی‌های خود را در دستگاه‌های قابل حمل مانند لپ‌تاپ انجام می‌دهند. زمانی که مایکروسافت ادعا کرد که مرورگر اج از لحاظ بهره‌وری انرژی عملکرد بهتری نسبت به رقبای دیگر خود نظیر کروم، فایرفاکس و اپرا دارد، در حقیقت بحث جالب توجهی را آغاز کرد.
امروز، مایکروسافت با آمار و ارقام جدیدی براساس نسخه‌ی جدید اج در بروزرسانی سالانه‌ی ویندوز، بازگشته است. به گفته‌ی مایکروسافت، مرورگر اج کماکان نسبت به رقبای دیگر خود (شامل مرورگر اپرا در حین فعال بودن قابلیت اختصاصی energy-saving آن)، عملکرد بهتری دارد. مایکروسافت مدعی است که بازده‌ نسخه‌ی جدید اج از لحاظ رندر کردن صفحات، اکنون در تست‌های شبیه‌سازی شده‌ی این شرکت، تا ۱۲ درصد بیشتر شده است. لازم به ذکر است که در این تست سایر رقبا نیز عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته‌اند که این خود نشان‌دهنده‌ی لازمه‌ی وجود رقابت بین شرکت‌های مختلف است.
اما مایکروسافت می‌گوید که استفاده از مرورگر اج در مقایسه با به کارگیری سایر مرورگرها، می‌تواند بین ۲۳ تا ۶۹ درصد طول عمر باتری لپ‌تاپ شما را بهبود بخشد. مرورگر کروم که به تازگی آپدیت‌های مختلفی را در ارتباط بهره‌وری دریافت کرده است، کماکان نسبت به اپرا و فایرفاکس عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش می‌گذارد. در یکی از تست‌های مایکروسافت که نشان‌دهنده‌ی طول عمر باتری لپ‌تاپ حین استریم کردن ویدئو بود، عملکرد اج در حدود ۶۲ درصد بهتر از فایرفاکس بود.
کد منبع تستی که مایکروسافت در آزمایش‌های خود به کار برده، در وب‌سایت گیت‌هاب در دسترس است. با توجه به آنکه مایکروسافت عملکرد مرورگرها را تنها در ویندوز ۱۰ بررسی کرده، بنابراین داده‌های جمع‌آوری شده، شامل عملکرد مرورگر سافاری اپل نیست. بنابراین اپل نیز احتمالا این ادعا را خواهد کرد که مرورگر این شرکت نسبت به رقبای خود در سیستم عامل OS X عملکرد بهتری از لحاظ بهره‌وری انرژی دارد.

منبع :  TechCrunch zoomit

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*