مراقبت در برابر ویروس باجگیر

مراقبت در برابر ویروس باجگیر

رئیس پلیس فتا کرمان هشدار داد که یک ویروس باجگیر، فایل های سیستم شما را رمزگذاری می کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، بدافزار CryptoLocker، بدافزاری است که اطلاعات کاربر(تمامی اطلاعات حافظه‌ها و درایوهای متصل به سیستم قربانی اعم از دیسک‌های سخت، حافظه‌های قابل‌حمل، فایل‌های به اشتراک گذاشته در شبکه و حتی دراپ‌باکس را شناسایی کرده و با رمزنگاری آن‌ها به هیچ فایلی رحم نمی‌کنند.) و برای بازگشایی آن از کاربر اخاذی می کند و شانس دومی هم به قربانیان خود می دهد تا اگر نظرشان تغییر کردد، مبلغ درخواستی را پرداخت کنند و اطلاعات خود را بعد از رمزگشایی پس بگیرند.
وی گفت: این بدافزار انواع فایل ها را بر روی سیستم قربانیان خود رمزگذاری و برای کاربر غیر قابل دسترس می کند.
رئیس پلیس فتا کرمان بیان داشت: این بدافزار سپس از کاربر درخواست باج، به صورت Bitcoin یا همان واحد پولی اینترنتی می کند تا کلید رمزگذاری را برای بازگشایی فایل ها در اختیار او بگذارد.
اسماعیلی افزود:بدافزارهایی که در گروه Ransomware یا همان باجگیرها قرار می گیرند، معمولاً راهکاری برای بازگشایی فایل ها بدون پرداخت مبلغی وجود دارد، اما در مورد بدافزار CryptoLocker به هیچ وجه امکان بازگشایی فایل ها بدون آن کلید نیست.
رئیس پلیس فتا کرمان در پایان توصیه کرد: به دلیل این که این بدافزار از طریق ایمیل ارسال می شود از بازکردن لینک های ناشناس خودداری کنید و با تهیه و نگهداری بایگانی کامل اطلاعات، خود را از قربانی شدن در این فرآیند پرهزینه و مجرمانه رها کنید.

روش های پیشنهادی شرکت نیک رایان تیزپرداز در برابر ویروس باجگیر: حتما بک آپ های حسابداری خود را در سی دی ذخیره نمایید؛ بهتر است سیستمی که دارای نرم افزار حسابداری است به اینترنت متصل نباشد؛ حتما از آنتی ویروس معتبر و آپدیت جهت شناسایی ویروس ها استفاده نمایید؛ ایمیل های ناخواسته حاوی لینک و فایلهای ضمیمه مشکوک را به هیچ وجه باز ننمایید؛ از تمامی فایل های موجود در سیستم در یک محل امن بک آپ تهیه نمایید (System Restore)

منبع : سایت شرکت تیزپرداز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*