مراحل راه اندازی جوشکاری + درآمد و سرمایه مورد نیاز

راه اندازی جوشکاری یکی از تجارت‌های پرسود است که به تعمیر، فرم دهی و ساخت اقلام فلزی می‌پردازد. از خدماتی که در جوشکاری ارائه می شود می توان به جوشکاری شار، جوشکاری آلومینیوم، برش پلاسما، ساخت فلز، تعمیر جعبه کمپرسی و غیره اشاره کرد. شما با راه اندازی جوشکاری می‌توانید به تعمیر بسیاری از اقلام ساخته شده توسط فلز بپردازید و به همین طریق پروژه‌های متعددی را در طی یک سال به سرانجام برساند.
در این مقاله از فروشگاه حسابداری شباهنگ، شما با چگونگی راه اندازی جوشکاری و اینکه آیا این شغل، مناسب شما است یا خیر به طور کامل آشنا خواهید شد.

موفقیت در راه اندازی جوشکاری خود را تضمین کنید!

با یادگیری و یادداشت‌برداری از لیست زیر، راه خود را برای شروع راه اندازی جوشکاری آسان‌تر کنید. این مراحل تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به‌خوبی برنامه‌ریزی و ثبت شود و از نظر قانونی منعی نداشته باشد.

  1. برنامه‌ریزی برای کسب و کار و نوشتن طرح تجاری (انتخاب نام تجاری جوشکاری)
  2. ثبت‌نام برای مالیات
  3. ایجاد حساب بانکی
  4. خرید نرم افزار حسابداری جوشکاری
  5. کسب مجوزهای لازم
  6. ثبت‌نام برای بیمه
  7. تبلیغات و بازاریابی
  8. ساخت وب‌سایت شرکتی برای جوشکاری
  9. راه اندازی سیستم تلفنی

مرحله 1: برنامه‌ریزی برای کسب و کار

یک برنامه‌ریزی کامل و ترسیم طرح تجاری روشن از لازمه‌های موفقیت یک کارآفرین می‌باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید در راه اندازی کسب و کار در نظر گرفته شوند عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های راه اندازی جوشکاری به چه مقدار است؟
  • آیا بازار هدف خود را پیدا کرده‌اید؟
  • چقدر می‌توانید برای مشتریان خود هزینه کنید؟
  • چه نامی برای جوشکاری خود انتخاب می‌کنید؟

سرمایه اولیه راه اندازی جوشکاری چقدر است؟

باتوجه‌به ابزارهای موردنیاز و فضای لازم برای راه اندازی کارگاه می‌توان گفت که سرمایه اولیه برای راه اندازی جوشکاری نسبت به راه اندازی تراشکاری کمتر است. هزینه‌های راه اندازی جوشکاری حدود 300 تا 500 میلیون تومان بوده که این هزینه‌ها شامل رهن و اجاره یک کارگاه جوشکاری است. رهن کارگاه حدود 70 تا 100 میلیون تومان و اجاره ماهیانه حدود 5 تا 10 میلیون تومان در سال 1401 است و این میزان بسته به کم یا زیادشدن مبلغ رهن، متغیر می‌باشد.
هزینه‌های دیگری که در راه اندازی جوشکاری صرف می‌شود شامل بیمه، ابزار جوشکاری، لوازم الکترونیکی و تجهیزات محافظتی می‌شود. لازم به ذکر است که مقادیر گفته شده با گرفتن پروژه‌های بیشتر، افزایش پیدا خواهند کرد.

هزینه‌های راه اندازی جوشکاری چه مقدار است؟

خرید مواد اولیه و خام و حقوق کارکنان از مواردی است که در هزینه‌های جوشکاری محاسبه می‌شود. کارمندان بین 5 تا 7 میلیون تومان حقوق دریافت کرده و خرید مواد اولیه و خام حدود 200 تا 300 میلیون تومان هزینه‌ خواهد داشت.
علاوه بر اینها هزینه‌های جاری که باید ماهانه پرداخت شوند جزء این دسته می‌باشند. این هزینه‌ها شامل هزینه قبوض آب و برق، هزینه نظافت، اجاره ماهیانه و هزینه تعمیرات لوازم جوشکاری می‌شوند.

بازار هدف خود را برای جوشکاری پیدا کنید

در حرفه جوشکاری، بهترین مشتریان کسانی هستند که نیاز مداوم به جوشکاری دارند. پیداکردن این مشتریان درحالی‌که می‌توانید هم‌زمان پروژه‌های تکی انجام دهید، باعث پیشرفت سریع شما و افزایش وسعت مشتریان می‌شود. در این راستا بهتر است مشتریانی که با ماشین‌آلات تجاری سر و کار دارند را جذب کنید. فراموش نشود که در صورت داشتن جامعه بزرگی از مشتریان، مدیریت‌کردن آنها نیز اهمیت پیدا می‌کند.

از جمله بهترین کارهایی که پس از راه اندازی جوشکاری می‌توانید انجام دهید، تعمیر قایق‌های تفریحی بزرگ، ساخت تجهیزات دریایی، اصلاح آهن معماری، تعمیر و ساخت مجدد هواپیما، خدمات کشتی کروز و تعمیر تجهیزات رستوران است.
همکاری با ارائه‌دهندگان تجاری که استانداردهای خاص صنعت خود را رعایت می‌کنند، بسیار سودآور است. همچنین کسب و کار شما و مشتریان‌تان ممکن است به حدی گسترش پیدا کند که صاحبان تجهیزات مزرعه‌ای، سایر مغازه‌های جوشکاری، ارائه‌دهندگان مخزن سیلو و حتی ارائه‌دهندگان تجهیزات لبنی فولادی نیز در زیرمجموعه شما قرار بگیرند.

درآمد جوشکاری چقدر است؟

اکثر مشاغل جوشکاری با انجام پروژه‌های کوچک کسب درآمد می‌کنند، درحالی‌که آنها می‌توانند با مشارکت در پروژه‌های بلندمدت، پول بیشتری به دست آورند. خدمات جوشکاری به سه شکل قابل پرداخت است. به‌صورت ساعتی، روزانه و پروژه‌ای
جوشکاری ساعتی بین 100 تا 150 هزار تومان می‌باشد. البته گاهی ممکن است یک شرکت جوشکاری باسابقه، قیمت‌های بالاتری را برای مشاغل خاص و نیازهای کاری ارائه دهد.

یک شرکت جوشکاری می‌تواند با ارائه خدمات تعمیر فلزات کسب درآمد کند. به‌عنوان‌مثال اگر ماشین‌آلات یک شرکت خراب شود، علاوه بر اینکه ممکن است با یک تیم تعمیر به‌صورت جداگانه تماس گرفته شود، با یک شرکت جوشکاری نیز برای بررسی مشکلات موجود هماهنگ می‌شود.

انتخاب نام جوشکاری

انتخاب نام مناسب موضوعی بسیار مهم و چالش‌برانگیز است. یک برند قوی به کسب و کار شما کمک می‌کند تا از رقبای خود متمایز شوید. برای انتخاب نام می‌توانید بررسی‌های لازم را انجام دهید. برخی از این بررسی‌ها عبارت‌اند از:

  • سوابق تجاری این نام در شهر شما
  • سوابق علامت تجاری در کشور
  • آزاد بودن این نام در رسانه‌های اجتماعی
  • دردسترس‌بودن دامنه وب

نام دامنه خود را قبل از اینکه شخص دیگری ثبت کند، رزرو کنید. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است؛ چون‌که پس از ثبت‌نام توسط شخص دیگر، قابلیت ثبت با این نام توسط شما وجود نخواهد داشت.

مرحله 2: ثبت‌نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت‌نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به‌صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت‌نام مالیاتی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت‌نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت‌نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله 3: ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی جوشکاری، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیا باارزش) در صورت شکایت از جوشکاری شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

شاید این مقاله نیز برای شما مفید باشد.  مستحدثات در علم حسابداری

مرحله 4: خرید نرم افزار حسابداری جوشکاری

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد شما برای دریافت عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگهداری حساب‌های دقیق و با جزئیات کامل نیز پرونده مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با خرید نرم افزار حسابداری جوشکاری شما می‌توانید هم‌زمان چند انبار تعریف کرده و اقلام و ارقام مربوط به کالاها و موجودی انبار را بادقت بالا ثبت کنید. با این امکان، خطای پرسنلی را کاهش داده، ضایعات و موجودی غیرقابل‌مصرف را مشخص می‌کنید و از ثبت سفارش‌های تکراری و ضرر و زیان ناشی از تغییر قیمت یا مفقود شدن مواد جلوگیری می‌کنید.

مرحله 5: دریافت جواز کسب جوشکاری

عدم دریافت مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب و کار شما شود. جوشکاری نیاز به گواهینامه خاصی نداشته و تنها نیاز است تا از اتحادیه مربوطه جواز کسب جوشکاری را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که باتوجه‌به اینکه این حرفه نیاز به گواهینامه خاصی ندارد؛ رعایت تمام الزامات اداره ایمنی و بهداشت ضروری است. برخی از این الزامات مربوطه عبارت‌اند از:

  • گزارش آسیب کارکنان
  • تجهیزات ایمنی
  • بیمه

مرحله 6: ثبت‌نام برای بیمه

همان‌طور که در مورد مجوزها گفته شد، شما پس از راه اندازی جوشکاری نیاز به بیمه دارید تا به‌صورت ایمن و قانونی فعالیت کنید. بیمه تجاری از رفاه مالی شرکت شما در صورت خسارت محافظت می‌کند.

انواع مختلفی از بیمه‌نامه‌ها برای انواع مختلف مشاغل با ریسک‌های مختلف وجود دارند. اگر از خطراتی که جوشکاری شما ممکن است با آن مواجه شود آگاه نیستید، با بیمه مسئولیت عمومی شروع کنید. این رایج‌ترین نوع بیمه است که کسب و کارهای کوچک و تازه راه اندازی شده به آن نیاز دارند.

یکی دیگر از بیمه‌نامه‌های قابل‌توجه که بسیاری از مشاغل به آن نیاز دارند، بیمه غرامت کارگران است. اگر کسب و کار شما کارمند داشته باشد، این مورد بسیار مهم است که شما بیمه کارکنان خود را پوشش دهید.

مرحله 7: تبلیغات و بازاریابی

به طور مستقیم برای مشاغل بازاریابی کنید. درحالی‌که تاکتیک‌های تماس سرد (cold-calling) دشوار است، برای یافتن مشتریان باکیفیت باید در این کار مهارت داشته باشید. به‌عنوان‌مثال برای هر کسب و کار مرتبط با خدمات دریایی، بازاریابی کرده و سعی کنید با شرکت‌های بزرگ در این حوزه همکاری کنید. پس از این پروژه‌ها شما از طریق بازاریابی دهان‌به‌دهان معرفی شده و با چندین شرکت بزرگ همکاری خواهید داشت.

چگونه مشتریان را متقاعد کنیم که دوباره با ما همکاری کنند؟

همکاری با یک شرکت خدمات جوشکاری به‌صورت مداوم نیازمند یک تعهد بلندمدت از طرف شما است. به همین خاطر است که حفظ مشتری می‌تواند دشوار باشد اما جذب آنها به‌آسانی انجام گیرد. بهترین کار برای نگهداری مشتری توسط شما، تضمین خدمات جوشکاری به‌صورت سریع و باکیفیت بالا است.
شرکت‌ها به ارائه‌دهندگانی که خدمات قابل‌اعتماد را تضمین می‌کنند، پایبند خواهند بود. ازاین‌رو هر پیمانکار یا شرکتی که با آن قرارداد تنظیم کنید، پس از اتمام قرارداد، در صورت گرفتن پروژه جدید با شما همکاری خواهد کرد.

مرحله 8: ساخت وب‌سایت شرکتی برای جوشکاری

بعد از تعریف برند خود و ایجاد لوگو، قدم بعدی از راه اندازی جوشکاری، ایجاد یک وب‌سایت برای کسب و کارتان است.

ازآنجایی‌که ایجاد یک وب‌سایت گامی مهم و ضروری است، برخی ممکن است نگران این باشند که چون هیچ تجربه‌ای در ساخت وب‌سایت ندارند، وب‌سایت از دسترس آنها خارج شود. فناوری وب در چند سال گذشته شاهد پیشرفت‌های عظیمی بوده که زندگی صاحبان مشاغل کوچک را بسیار ساده‌تر کرده است.
ازاین‌رو شما می‌توانید با استفاده از راهنمای چگونه طراح سایت شویم وب‌سایت جوشکاری خود را طراحی کنید. این فرایند ساده و بدون دردسر خواهد بود و در یک هفته به انجام می‌رسد.

همچنین می‌توان از طریق بستن قرارداد با یک طراح سایت، شما برای اولین‌بار راه اندازی جوشکاری را به‌صورت آنلاین انجام دهید.

در ادامه به دلایل اصلی برای اینکه چرا نباید ساخت وب‌سایت خود را به تعویق بیندازید اشاره می‌کنیم:

  1. تمامی مشاغل قانونی دارای وب‌سایت هستند.
  2. وسعت یا پیشرفتگی کسب و کار شما در مورد آنلاین کردن کسب و کار شما مهم نیست. چگونه به سرانجام رساندن این موضوع امری حائز اهمیت است.

نکته مهم این است که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مانند صفحات فیس‌بوک (facebook) یا نمایه‌های تجاری لینکدین (LinkedIn) نمی‌توانند جایگزینی برای وب‌سایت تجاری شما باشند.

مرحله 9: راه اندازی سیستم تلفنی

راه‌اندازی تلفن برای کسب‌وکارتان یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به خصوصی نگه‌داشتن زندگی شخصی و زندگی تجاری شماست. البته این تنها مزیت این کار نیست؛ راه اندازی سیستم تلفنی همچنین به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را خودکار کنید، به کسب و کارتان جامعیت بخشیده و راه پیداکردن و تماس مشتریان بالقوه با شما آسان‌تر می‌شود.

آیا ایده راه اندازی جوشکاری مناسب شما است؟

اکنون که نحوه راه اندازی جوشکاری را فراگرفته و با مراحل آن آشنا شدید؛ نوبت به آن رسیده تا خود را برای شروع راه اندازی جوشکاری محک بزنید. قبل از هر چیز لازم به ذکر است که این کار باید توسط افرادی انجام شود که در فلزکاری، جوشکاری و ساخت تجربه دارند. این یک طرح تجاری محکم برای کسانی است که علاقه‌مند به انجام پروژه‌های حفاری، تعمیر اقلام مکانیکی و تعمیرات عمومی هستند.
لازمه موفقیت در شروع هر کسب و کار، داشتن اطلاعات و دانش کافی درمورد آن کسب و کار است. پس فراموش نکنید که پس از فراگیری مراحل راه اندازی جوشکاری، در جهت برآورده کردن نیازهای کاری و مالی خود نیز اقدام کنید.

راه‌حل فروشگاه شباهنگ به شما خرید نرم افزار حسابداری می‌باشد. استفاده از نرم افزار در مقایسه با حسابداری سنتی، مزایای بسیاری داشته که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در وقت
  • محاسبه و ثبت دقیق اطلاعات مربوط به موجودی کالا، خدمات، قراردادها، پرسنل و مشتریان
  • کاربری آسان
  • خودکارسازی فرایندهای حسابداری
  • به‌حداقل‌رساندن اشتباهات
  • تهیه و ارائه گزارش‌های مالی
  • کاهش هزینه‌ها و…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*