راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره (صفر تا 100 )

راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره کسب و کاری پر سود است که ارتباط مستقیمی با صنعت ساخت و ساز دارد. افراد می‌توانند با کسب دانش و مهارت، اقدام به راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره کنند و از این طریق به درآمد برسند. در این مقاله از گروه فروشگاه حسابداری شباهنگ به بررسی مراحل راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره، هزینه‌ها و بازار کار آن می‌پردازیم.

 

آشنایی با شغل تولید درب و پنجره

شغل تولید درب و پنجره کسب و کاری است که در آن ساخت انواع مختلف درب و پنجره در کارگاه‌های تولیدی انجام می‌شود. ساخت درب و پنجره در ایران قدمت بالایی دارد، به طوری که اولین درب و پنجره‌ها با استفاده از چوب ساخته می‌شدند. بعد‌ها و با صنعتی شدن جوامع ساخت درب و پنجره های آهنی رونق گرفت. درب و پنجره سازی جزو مشاغل پر سودی هستند که اهمیت بالایی در صنعت ساخت و ساز و همچنین دکوراسیون منازل دارند. همین امر باعث شده افرادی زیادی با کسب دانش و مهارت وارد این حوزه کاری شوند.

معرفی انواع درب و پنجره

درب و پنجره‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام بسته به نوعی که دارند ویژگی‌های متفاوتی دارند. در ادامه با برخی از پرفروش‌ترین انواع درب و پنجره آشنا می‌شویم:

درب و پنجره UPVC

درب و پنجره‌های upvc جزو بهترین نوع درب و پنجره‌ها هستند. این درب و پنجره‌ها به دلیل مزایای زیادی مانند قیمت مناسب، عایق بودن، مقاومت بالا و… از فروش و محبوبیت بالایی نسبت به سایر درب و پنجره‌ها برخوردار هستند.

درب و پنجره آلومینیومی

آلومینیوم یکی از رایج‌ترین متریال‌های مورد استفاده در ساخت پروفیل‌های درب و پنجره است که در صنعت ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است. آلومینیوم به دلیل وزن سبک و عدم زنگ پذیری برای تولید درب و پنجره بسیار مناسب است.

درب و پنجره دوجداره

درب و پنجره‌های دوجداره از شیشه‌هایی دو جداره با متریالی از جنس آلومینیوم و upvc ساخته می‌شوند. این درب و پنجره‌ها به دلیل عایق بودن نسبت به صوت و حرارت و همچنین جلوگیری از انتقال صدا و هدررفت انرژی از فروش و محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

درب و پنجره آهنی

آهن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین متریال‌ها در صنعت ساخت و ساز شناخته می‌شود. آهن به دلیل معایبی همچون زنگ زدگی، عایق نبودن در برابر حرارت و سنگینی زیاد نسبت به گذشته از محبوبیت کمتری برخوردار است. اما هنوز هم در ساخت درب و پنجره کاربرد دارد و در بسیاری از کارگاه‌های تولیدی از آن به عنوان یک متریال در تولید درب و پنجره استفاده می‌شود.

مراحل راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره

راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره مراحل متعددی دارد در ادامه با این مراحل آشنا می‌شویم:

مرحله یک: نوشتن طرح تجاری درب و پنجره سازی

همواره داشتن طرح تجاری یکی از اقدامات مهم پیش از شروع کسب و کار است. داشتن طرح کسب و کار به شما کمک می‌کند تا مسیر حرکت و ساختار کسب و کارتان را مشخص کنید و همواره با برنامه مناسب به سمت اهداف خود حرکت کنید. برخی از مواردی که در طرح تجاری کارگاه تولید درب و پنجره می‌بایست در نظر گرفته شود شامل موارد زیر است:

  • راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره چقدر هزینه دارد؟
  • درآمد کارگاه تولید درب و پنجره چقدر است؟

هزینه راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره چقدر است؟

هزینه راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره با توجه به نوع کارگاهی که قصد راه اندازی آن را دارید متفاوت است. اما به طور کلی برای راه اندازی کسب و کار درب و پنجره سازی با دو هزینه روبه‌رو هستید. هزینه اجاره یا خرید مکان مناسب و هزینه خرید تجهیزات لازم برای شروع کار.

1-      هزینه اجاره یا خرید یک مکان مناسب

انتخاب مکان مناسب برای شروع فعالیت یکی از مهم‌ترین اقدامات در راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره است. راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره در یک موقعیت مکانی خوب می‌تواند تأثیر زیادی در سودهی کسب و کار شما داشته باشد. شما برای اجاره یا خرید یک مکان مناسب به حداقل 50 و حداکثر 200 میلیون تومان سرمایه نیاز دارید.

راه اندازی کارگاه‌های تولیدی نیاز به مکانی بزرگ برای شروع دارند. اما چنانچه تازه کار هستید می‌توانید از یک مکان کوچک کار را شروع کرده و با رونق گرفتن کسب و کارتان مکان بزرگتری را اجاره کنید.

2-      هزینه خرید تجهیزات راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره

دومین هزینه‌ای که در هنگام راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره با آن مواجه خواهید شد، هزینه خرید دستگاه‌ها و ماشین آلات تولید درب و پنجره و همچنین یراق آلات و مواد اولیه شروع کار است. هزینه خرید این موارد با توجه به نوع کارگاه تولیدی متفاوت است اما به طور کلی هزینه خرید تجهیزات کارگاه تولید درب و پنجره را می‌توان 50 تا 500 میلیون تومان برآورد کرد. همچنین شما می‌تواند برای کاهش هزینه‌های خود کار را با خرید تجهیزات دست دوم شروع کنید.

برای راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره به چه تجهیزاتی نیاز است؟

برای راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره با توجه به نوع کارگاه به تجهیزات مختلفی نیاز است. اما به طور کلی از مهم‌ترین تجهیزات لازم برای راه اندازی کارگاه درب و پنجره سازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دستگاه برش CNC
  • دستگاه جوش چهار سر
  • دستگاه جوش تک سر
  • دستگاه انتقال فریم اسپیسر
  • ست‌های تک سر پنج تکه
  • ست‌های تک سر شش تکه
  • مسیریابی خودکار شیار آب
  • دستگاه نصب شیشه یا یراق آلات
  • دستگاه خم کن
  • میز دوار
  • و…

سود تولید درب و پنجره چقدر است؟

یک کارگاه درب و پنجره سازی از طریق تولید انواع درب و پنجره کسب درآمد می‌کند. بسته به نوع درب و پنجره تولیدی، میزان تخصص استاد کار و موقعیت مکانی کارگاه می‌توان درآمدی در حدود 25 تا 40 میلیون تومان را برای این کسب و کار متصور شد. طبیعتاً هرچقدر میزان سرمایه گذاری شما بیشتر باشد و دستگاه‌های بهتر و بیشتری خریداری کنید کیفیت و سرعت کار شما بالاتر خواهد رفت و به این طریق درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

شاید این مقاله نیز برای شما مفید باشد.  اعطای هدیه تبلیغاتی و آداب آن (به همراه فایل صوتی)

مرحله دوم: کسب مهارت و تخصص در شغل درب و پنجره سازی

برای این که بتوانید به عنوان یک استاد کار در زمینه تولید درب و پنجره مشغول به فعالیت شوید و به درآمد برسید ابتدا می‌بایست مهارت و تخصص لازم برای این کار را کسب کنید. آشنایی با نحوه ساخت انواع درب و پنجره و آشنایی با نحوه کار با دستگاه‌های مختلف از مهم‌ترین پیش‌نیازهای این کسب و کار است که می‌بایست یک استادکار در آن‌ها تخصص داشته باشد.

چگونه تخصص لازم برای تولید درب و پنجره را کسب کنیم؟

برای کسب مهارت و تخصص به منظور راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره می‌توان از طریق راه‌های زیر اقدام کرد.

  • کارآموزی در کارگاه‌های تولیدی معتبر
  • تحصیل در هنرستان‌های کار و دانش
  • شرکت در دوره‌های آموزش فنی حرفه‌ای آزاد و دولتی

مرحله سوم: دریافت مجوز راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره

برای اینکه بتوانید اقدام به راه اندازی کارگاه درب و پنجره کنید، در ابتدا باید مجوزهای لازم برای شروع کار را از مراجع مربوطه کسب کنید. عدم دریافت مجوز می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود. پروانه کسب مهم‌ترین مجوزی است که برای راه اندازی درب و پنجره سازی باید اخذ شود.

چگونه پروانه کسب کارگاه تولید درب و پنجره را بگیریم؟

پروانه کسب کارگاه تولید درب و پنجره توسط اتحادیه صنفی این کسب و کار صادر می‌شود. برای دریافت پروانه کسب می‌توانید به سایت ایرانیان اصناف مراجعه کرده و درخواست صدور پروانه کسب برای راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره را ثبت کنید. شرایط و مدارک لازم جهت صدور جواز کسب به شرح زیر است.

  • کپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • کپی از کارت ملی
  • کپی از مدرک تحصیلی
  •  12 قطعه عکس 3*4
  • کپی سند مالکیت متقاضی
  • کپی اجاره نامه رسمی
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گذراندن دوره آموزشی
  • استاندارد بودن متراژ واحد صنفی
  • وجود تجهیزات مناسب

مرحله چهارم: ثبت نام برای مالیات

همانطور که می‌دانیم پرداخت مالیات، از جمله وظایف مشمولین مالیات است. طبق قوانین جدید تمامی اشخاص حقوقی و صاحبین کسب و کار می‌بایست با ثبت نام در سامانه امور مالیاتی (tax.gov.ir) نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند. شغل درب و پنجره سازی نیز جز کسب و کارهای مشمول مالیات است. شما بعد از شروع فعالیت باید در زمان‌های مشخص شده از سمت سازمان امور مالیاتی نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام کنید.

مرحله چهارم: بازاریابی و تبلیغات

همواره برای این که بتوانید فروش بالایی داشته باشید باید به بازاریابی و تبلیغات هدفمند توجه ویژه ای داشته باشید. بازاریابی و تبلیغات دو فاکتور مهم هستند که در موفقیت یک کسب و کار تأثیر بالایی دارند. بعد از راه اندازی کارگاه درب و پنجره سازی می‌توانید از شیوه‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات جهت افزایش فروش محصولات خود استفاده کنید. حضور در فضای آنلاین، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، چاپ تراک و تبلیغ تلفنی از جمله این روش‌ها هستند.

مزایای راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره سازی چیست؟

برخی از مهم‌ترین مزایای راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره به شرح زیر است.

  • شغلی با درآمد ایده‌آل
  • فعالیت در صنعتی مهم و پربازده
  • فروش محصولاتی که تاریخ انقضا ندارد
  • عدم نیاز به دریافت مجوزهای بهداشتی

چه مشکلاتی در شغل درب و پنجره سازی وجود دارد؟

راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره نیز مانند هر کسب و کار دیگری با مشکلات و چالش‌هایی همراه است. مشکلاتی که باید در مرحله تحقیق و بررسی پیش از شروع کار برای آن چاره‌ای اندیشید. برخی از مشکلات این کسب و کار به شرح زیر است.

  • نیاز به سرمایه اولیه بالا
  • نیاز به خرید یا اجاره مکان بزرگ
  • سختی و فشار کار بالا
  • آشنایی با صنعت ساخت و ساز

به طور کلی راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره را نمی‌توان به عنوان یک کسب و کار پر ریسک تعریف کرد زیرا معمولاً افرادی که در این حوزه کاری فعالیت می‌کنند اغلب بر اساس علاقه و تخصص وارد این شغل شده‌اند و این موضوع ارتباط مستقیمی با موفقیت آنان دارد.

بازار کار راه اندازی کارگاه درب و پنجره چگونه است؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم درب و پنجره سازی یک کسب و کار پر سود است که به دلیل ارتباط مستقیم با صنعت ساخت و ساز از بازار کار مطلوبی برخوردار است. برای نمونه یکی از مجوزهای مهم ساختمان سازی، دریافت مجوز پایان کار است. برای اخذ پایان کار ساختمان استفاده از درب و پنجره‌های استاندارد الزامی است.

با توجه به اهمیت بالای درب و پنجره در زمینه دکوراسیون و حوزه ساخت و ساز و همچنین سرمایه گذاری‌های زیاد صورت گرفته در این حوزه می‌توان به آینده این کسب و کار امیدوار بود از این رو به افرادی که قصد راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره دارند پیشنهاد می‌شود با تحقیق و مشاوره از افراد متخصص وارد این حوزه کاری شوند.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری

حالا که با راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره آشنا شدید باید به این نکته توجه داشته باشید که یکی از نکات بسیار مهم بعد از راه اندازی این شغل، مدیریت هزینه‌ها با استفاده از نرم افزار حسابداری است. یک نرم افزار حسابداری حرفه‌ای علاوه بر مدیریت امور مالی در درک عملکرد مالی کسب و کار نیز نقش مهمی دارد. نرم افزار حسابداری خدماتی محک راهکاری عالی برای مدیریت امور مالی در درب و پنجره سازی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*