دستگاه ثبت ساعت ورود و خروج

دستگاه ثبت ساعت ورود و خروج

 

سیستم حضور و غیاب، وسیله ای برای ثبت زمان ورود و خروج کارمندان و اجازه ورود و خروج از درب ها است که هر یک از مدیران، برای نظارت بر روی کارمندان خود، به این ابزار نیاز دارند. و همچنین بوسیله اطلاعاتی که از ورود و خروج کارمندان بدست می آید، محاسبه حقوق آنها بر اساس این اطلاعات، راحت تر خواهد بود. امروزه دستگاههای حضور و غیاب، به راحتی و با کمترین هزینه‌ در اختیار مدیران قرار دارد. روش استفاده از این دستگاه به این صورت است که کارمندان در هنگام ورود و خروج از شرکت، به این دستگاه مراجعه می کنند و با استفاده از روشهای مختلف مانند کارت‌های هوشمند، اثرانگشت، وارد کردن رمز و شناسایی چهره، ورود و خروج خود را ثبت میکنند. در ابتدا  دستگاههای حضور و غیاب به وسیله کارت‌هایی که در اختیار کارمندان قرار می‌گرفت، کار می‌کردند، اما به مرور زمان و با پیشرفت علم، روش هایی مانند اثر انگشت، شناسایی چهره و غیره، به وجود آمدند که امکان هر گونه تقلب را از بین می‌برد و استفاده از آن برای کارمندان آسان تر است.

در اینجا تمام روش های ورود و خروج را توضیح می دهیم

کارت هوشمند برای ورود و خروج

کارت هوشمند یکی از روش های مناسب برای ثبت زمان ورود و خروج افراد (حضور و غیاب) می باشد. همچنین از کارت هوشمند برای اجازه ورود و خروج از درب های هوشمند و باز کردن گاوصندوقهای بزرگ و رمز دار در مراکز خاص امنیتی استفاده می شود. از مهمترین ویژگیهای این کارتها، امنیت و حمل آسان، است. امروزه در تمام دنیا، از کارت های هوشمند در مکانهای مختلف، مانند بانکها، مراکز مخابراتی، سازمانهای دولتی، مراکز بهداشتی، مراکز ارائه خدمات، مراکز آموزشی و تفریحی استفاده می‌شود.

اثر انگشت برای ورود و خروج

دستگاه تشخیص اثر انگشت به دو صورت نوری و خازنی است که برای شناسایی افراد بکار برده می شود. هر وقت فردی، برای ورود یا خروج خود به سازمان، انگشت خود را بر روی دستگاه حضور و غیاب قرار دهد با اثر انگشتی که برای اولین بار از او در دستگاه ثبت شده، مقایسه می شود و در صورت یکسان بودن، دستگاه حضور و غیاب، آن را تایید کرده و زمان آنرا ثبت می کند. و نیز در مکانهای خاص، اجازه ورود یا خروج از درب ها را تایید کرده و درب را برای شما باز می کند. این روش، یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تشخیص هویت است. دستگاههایی که اثر انگشت را بر اساس روش‌های نوری ثبت می‌کنند، گسترش بیشتری پیدا کرده‌اند. در این شیوه، نور از سوی یک چشم به انگشت تابانده می‌شود، سپس یک دوربین، پرتوهای انگشت را دریافت کرده و از روی آنها یک عکس سیاه و سفید می‌سازد. این عکس ویژگیهای اثر انگشت را نشان می‌دهد وضوح این سیستم در کاربردهای مختلف، متفاوت است. برای نمونه برای تشخیص اثر انگشت کودکان که پیچیدگی بیشتری دارد از وضوح بیشتری استفاده می‌شود در حالیکه برای بزرگسالان، میزان وضوح کمتری نیاز دارد. علاوه بر روش‌های نوری، روش‌های ارزانتری مانند اثر انگشت خازنی نیز برای ورود و خروج استفاده می‌شود. در این شیوه بر اساس اطلاعاتی از روی اثر انگشت ثبت شده، عکسی از آن ساخته می‌شود و چهره شخص مورد نظر را شناسایی می کند.

تشخیص چهره برای ورود و خروج

تشخیص چهره، ساده ترین راه برای اجازه ورود و خروج و ثبت زمان آن است. سیستم شناسایی چهره، یک سیستم بیومتریک است که با استفاده از روشهای هوشمند اتوماتیک، هویت هر فرد را بر اساس ویژگیهای او تشخیص داده و تایید می کند. در حالت عمومی یک سیستم بیومتریک از ویژگیهای مانند اثر انگشت، چشم، چهره، اثر کف دست و یا غیره، به منظور شناسایی استفاده می کند. شناسایی هویت افراد با استفاده از تصاویر چهره نیاز به همکاری فرد ندارد، به همین دلیل این روش، از نظر امنیتی بسیار مناسب است.

مزیت های این روش داشتن دقت بالا و بدون نیاز به دخالت فرد، در کارهای امنیتی، و نظارت و کنترل روی تردد و ثبت تردد در دستگاه حضور و غیاب انجام می شود. به همین دلیل در بیست سال گذشته، از آن بسیار  استفاده شده است.

کارایی بالا در مواقع اضطراری

دستگاه های حضور و غیاب دارای امکانات تخصصی و پیشرفته ای هستند که در هنگام مواجه شدن با خطر، بسیار سریع، موثر و کارا عمل می کنند. در صورت قطع شدن برق، دستگاههای حضور و غیاب توسط یک دستور در نرم افزار سیستم و بنا به درخواست مشتری، درب ورودی را قفل یا باز نگه می دارند. این دستگاهها دارای سنسورهای قوی و حساس به دود بوده و در هنگام آتش سوزی، یک دستور به قفل ارسال شده و درب باز می ماند. (برای ورود و خروج آتشنشانان).

جهت آشنایی بیشتر و توضیحات مفصل تر همراه با نمونه دستگاه اینجا کلیک کنید .

منبع : واحد تحقیقات فروشگاه شباهنگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*