نرم افزار حسابداری سامان VII اس کیو ال تجاری - پرسنلی

نرم افزار سامان يك سيستم بهم پيوسته حسابداري، خريد، فروش، انبار، چك و توليد و حقوق و دستمزد تحت محيط ويندوز فارسي ميباشد. اين نرم افزار در قالب حسابداري تجاري – صنعتي، پيمانكاري و دولتي از سال 1374 ايفاي نقش نموده و خدمات بسياري را به كاربران خود ارائه نموده است.

سامان با استفاده از بانك اطلاعات MS Access   براي مراكز كوچك و متوسط و بانك اطلاعاتي  MS SQL SERVER براي مراكز بزرگ قابليت پوشش نيازمنديهاي طيف وسيعي از كاربران را فراهم ساخته است. 

با خرید این محصول شما می توانید تا 3000000 امتیاز وفاداری. سبد شما در مجموع 3000000 امتیاز دارد که می تواند به کوپن تخفیف تبدیل شود 600,000 تومان.


30,000,000 تومان بدون مالیات.

حسابداري دوبل

زيربنايي ترين بخش سامان سيستم حسابداري است، زيرا كليه تعاريف سيستم در قالب سرفصلهاي حسابداري در اين بخش صورت ميگيرد. تعريف اوليه حسابها و ارتباط منطقي آنها به يكديگر ساختار اطلاعاتي سامان را شكل ميدهد. كدگذاري حسابها توسط كاربر صورت پذيرفته و در چهار سطح گروه،‍ كل، معين و تفصيلي  تعريف مي گردد.  در كنار اين چهار سطح  دو سطح موازي  جهت نياز كاربران صنعتي و دولتي نيز وجود دارد. اين دو سطح عبارتند از:  مركز هزينه و پروژه كه بصورت شناور ميتوانند به هر يك از حسابهاي تفصيلي اختصاص يابند.

 

فرم ورودي اطلاعات سيستم حسابداري، سند حسابداري ثبت اطلاعات و اصلاح در سند حسابداري محدوديت تعداد ركورد نداشته و در سه قالب ثبت موقت، ثبت دائم و ثبت قطعي اطلاعات را نگهداري مينمايد. با ثبت سند اتمام كار در سيستم حسابداري فرا رسيده و از اين پس كاربران مشغول گزارش گيري و تحليل اطلاعات در قالب فرم هاي مختلف ميگردند. خروجي هاي سيستم حسابداري عبارتند از دفاتر روزنامه، كل، معين و تفصيلي، تراز آزمايشي دوره اي و تمام دوره در سطوح مختلف، گزارش ترازنامه و سود و زيان، و نهايتاً گزارش هاي نموداري و تحليلي از قبيل نسبت هاي مالي و منابع و مصارف. در ويرايش دولتي گزارشهاي مقايسه اي اعتبارات (بودجه) ،‌تخصيص اعتبار و هزينه ها قابل بهره برداري ميباشند. سرويس هاي جانبي از قبيل كنترل منطقي اسناد، بازسازي و درج اسناد، بستن دوره مالي و گشايش دوره جديد بصورت خودكار از ديگر ويژگي هاي سامان ميباشد.

 

سيستم انبار- خريد - فروش

از ويژگي هاي سامان بهم پيوسته بودن سيستم انبار و حسابداري است. سيستم انبارداري سامان به روش دائم اطلاعات را درخود نگهداري ميكند ، اين بدان معنا است كه ، موجودي و ارزش كالا ها بصورت مقداري و ريالي نگهداري ميشوند و با هر بار ورود و خروج كالا سند ريالي كالا به ارزش قيمت تمام شده صادر ميگردد. ارزش كالا در انبار ها بر اساس يكي از سه روش ميانگين موزون، اولين صادره از اولين وارده، اولين صادره از آخرين وارده، قابل محاسبه ميباشد. كاردكس انبار متاثر از فرم هاي فاكتور خريد و فروش و قبوض خروج و ورود ميباشد.

خريد

سيستم خريد مانند ديگر سيستم ها اطلاعات اوليه خود را ازقبيل حساب اشخاص و حسابهاي موجودي كالا از سرفصلهاي حسابداري استخراج ميكند. با ثبت اطلاعات در فرم فاكتور خريد موجودي تعدادي انبار افزايش يافته و سند حسابداري نيز بصورت خودكار صادر ميگردد. سيستم خريد ميتواند متاثر از گزارشهايي از قبيل گزارش حداقل موجودي /حداقل سفارش گردد. امكان استفاده از انبار مجازي“كالاي در راه “امكان مديريت پيش خريد ها را نيز فراهم ميسازد. فرم برگشت از خريد جهت كالاهاي مرجوعي، سهولت در ثبت اطلاعات مالي و قيمت گذاري را به ارمغان مي آورد. ارتباط با فرم اسناد پرداختني  در سيستم چك و فرم صندوق، ثبت پرداخت هاي نقدي و غير نقدي را بسيار سهل و آسان ميگرداند.  

 

 

 

 

فروش

سيستم فروش همانند سيستم خريد اطلاعات اوليه خود را از سرفصل هاي حسابداري استخراج مينمايد. سرفصلهاي مورد نياز سيستم فروش عبارتند از: حسابهاي فروش، موجودي كالا، قيمت تمام شده و جاري اشخاص. اطلاعات فروش را ميتوان از طريق فرم هاي فاكتور فروش و پيش فاكتور به اين سيستم تزريق نمود. با صدور فاكتور فروش ارزش موجودي كالا محاسبه شده و هم زمان با كسر از موجودي انبار سند حسابداري كه حاوي رديف هاي فروش و قيمت تمام شده ميباشد صادر ميگردد. قيمت كالاها جهت فروش در فاكتور فروش بصورت خودكار بر اساس قيمت تمام شده و يا في از قبل تعيين شده پيشنهاد ميگردد هر چند كه اين قيمت  ها توسط كاربر قابل تغيير است. ارتباط اين سيستم با انبار امكان كنترل موجودي كالا در انبار را  هنگام صدور فاكتور فراهم ميسازد.

سامان امکان صدور پيش فاكتور را نيز فراهم ميکند. فرم پيش فاکتور، كالاي مورد نظر را تا تاريخ اعتبار پيش فاكتور بصورت رزرو مديريت نموده و با فشار يك دكمه تبديل به فاكتور فروش ميگردد. در ضمن ميتوان با تغيير ارجحيتهاي سيستم با فروش هر محصول كليه مراحل توليد را بصورت خودكار طي نمود. از ديگر امكانات جديد، ثبت پورسانت فروش در فاكتور و صدور سند مربوطه بصورت خودكار است.

ارتباط با سيستم هاي صندوق و اسناد دريافتني سهولت ثبت اطلاعات دريافت هاي نقدي و غيرنقدي را فراهم ميسازد. در ضمن فرم برگشت از فروش جهت كالاهاي مرجوعي محاسبات ريالي و صدور سند حسابداري را بسيار آسان نموده است. 

 

چك

مديريت چك ها در قالب اسناد دريافتني و پرداختني يكي از پرطرفدار ترين ويژگي هاي سامان ميباشد. ارتباط مستقيم با سند حسابداري و انتقال چك هاي دريافتي و پرداختي به وضعيت هاي مختلف با كليك يك دكمه اين سيستم را بسيار جذاب نموده است. اسناد دريافتني ميتوانند به راحتي به اسناد در جريان وصول يا وصول شده تغيير وضعيت داده يا واگذار به غير گردند و مديريت سر رسيد اسناد پرداختني بر اساس تاريخ چك ها بسيار هائز اهميت است،‌ كه اين مهم توسط سامان در گزارشهاي بسيار  متنوع و شكيل قابل بهره برداري است.

مشخصات کلی

مناسب مشاغل : فروشگاه ها و مراکز تجاری و ...

مشخصات سیستم عامل

سیستم عامل : XP/Vista/7/8/10

امکانات حسابرسی

دسترسی وب :
منشی :
تولید :
حقوق و دستمزد :
خزانه :
خرید و فروش :
انبار :
سطوح دسترسی : سه تا هفت سطح

سئوالات متداول :

  

آیا نرم افزار سامان به تمدید نیاز دارد؟ در این صورت هزینه تمدید چقدر است؟

پشتيباني نرم افزار شامل آموزش، رفع اشكال، و پاسخ به سؤالات (فقط در محدوده نرم افزار سامان) در محل شركت فروشنده، از طریق اینترنت، يا بصورت تلفني می‌باشد.
هزينه تمديد اشتراک پشتيبانی سالانه برای نسخ یک تا پنج کاربره نرم‌افزار معادل 20/000/000ریال است.

سیستم کامپیوتری که جهت کار با نرم افزار سامان کاربر نیاز دارد، باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

باتوجه به منابع سخت افزاری کمی که نرم افزار سامان جهت نصب و اجرا نیاز دارد، به کاربران جهت انتخاب یک سیستم مناسب حق انتخاب زیادی می دهد. شما می توانید از یک کامپیوتر خانگی یا یک لپ تاپ معمولی تا یک کامپیوتر بدون کیس (All In One) و یا یک کامپیوتر صنعتی برای کار با نرم افزار پرنس استفاده کنید. نکته قابل توجه در این میان سالم بودن سخت افزارها می باشد که به مراتب از ظرفیت و مدل آنها مهمتر است.

آیا امکان استفاده از نرم افزار حسابداری بصورت شبکه وجود دارد  ؟

بلی .در صورت نياز به استفاده از شبكه ، كليه امور راه اندازي شبكه و سايرامور نرم افزاري آن و نصب ويندوز بعهده خريدار ميباشد

نحوه آموزش نرم افزار حسابداری سامان چگونه است ؟

همراه نرم افزار دفترچه آموزش کامل نرم افزار وجود دارد در ضمن بعد از خرید نرم افزار  جلسات آموزش رايگان در محل شرکت و همچنین از طریق تلفن، اینترنت، و یا حضوری در محل شركت فروشنده می باشد.

پشتیبانی و رفع اشکال نرم افزار به چه صورت انجام می پذیرد ؟

 يكسال پشتيباني رایگان  (شامل آموزش، رفع اشكالات و پاسخ به سؤالات) از طریق تلفن، اینترنت، و یا حضوری در محل شركت فروشنده می باشد.

 آیا اگرکسی که با حسابداری آشنایی نداشته باشد می تواند با برنامه سامان کار کند ؟

استفاده از برنامه حسابداری سامان بستگی به فعالیت اقتصادی شرکت مورد نظر می تواند بسیار ساده صورت بپذیرد . بطور کلی از آنجا که برنامه سامان یک برنامه خام حسابداری است در ابتدای استفاده از این برنامه باید اقدام به معرفی سرفصلها بر اساس نیاز و سلیقه خود نمود و تنها در این مرحله است که شما احتیاج به مقداری اطلاعات حسابداری دارید. برای فعالیتهای تجاری ساده و بعضی پیمانکاری ها سامان یک سیستم تعریف سرفصل در نظر گرفته است که برای این کار به شما کمک می کند. بعد از مرحله راه اندازی استفاده از سامان به راحتی امکانپذیر است و نیازی به آشنایی خاصی با حسابداری ندارد.

 

 آیا نسخه های مختلف برنامه های سامان قابلیت بر روز رسانی را دارند؟

بله ، تمام نسخه های برنامه سامان قابلیت ارتقاء به نسخه های بالاتر را دارند و اطلاعات شما نیز توسط برنامه تبدیل شده و در نسخه جدید قابل استفاده خواهند بود.

 

 آیا برنامه سامان بطور اتوماتیک از اطلاعات پشتیبان می گیرد؟

بله، در نرم افزار گزینه ای وجود دارد که در صورت تمایل کاربر و با انتخاب آن، پس از خروج از نرم افزار، عمل پشتیبان گیری به صورت خودکار انجام می پذیرد.

 

 برنامه سامان بر روی چه ویندوزهایی کار می کند؟

برنامه سامان بر روی تمام ویندوزهای موجود قابل اجرا می باشد.

 

 آیا برنامه سامان بر روی کامپیوترهای اپل نیز نصب می شود؟

سامان برای محیط ویندوز طراحی شده است و در صورتی که بر روی کامپیوتر اپل شما محیط ویندوز وجود داشته باشد، می توانید از نرم افزار سامان استفاده نمائید.

 

 برنامه سامان با چه بانک اطلاعاتی کار می کند؟

برنامه سامان توانایی کار با بانکهای اطلاعاتی اکسس و اس کیو ال را دارد.

 آیا می توان برنامه حسابداری سامان را به صورت آنلاین و از راه دور اجرا کرد؟

در نسخه اس کیو ال نرم افزار سامان ،  قابلیت کار به صورت آنلاین وجود دارد.

 

 آیا با یک نسخه برنامه سامان می توان چند فایل اطلاعاتی مختلف ایجاد کرد؟

بله، یکی از قابلیتهای مهم سامان این است که می توان به وسیله آن بر روی یک سیستم فایلهای اطلاعاتی مختلفی ایجاد نمود.

 

 هنگام کار با نرم افزار سامان چند کاربر می توانند بطور همزمان با برنامه کار کنند؟

در این زمینه از نظر نرم افزار محدودیتی وجود ندارد و این موضوع بستگی به کشش سیستم شما و محیط شبکه کاربر دارد.

 

آیا در نرم افزار سامان این امکان وجود دارد که در پایان سال، بدون بستن حسابها سال مالی جدیدی ایجاد کنیم؟

بله. سامان به شما این امکان را می دهد که بدون بستن سال مالی گذشته، سال مالی جدید را ایجاد کرده و در آن فعالیت کنید و در هر زمان که فعالیت شما در سال مالی قبل به اتمام رسید، مانده حسابها را به دوره جدید منتقل کنید.

 

ثبت سند در نرم افزار سامان به چند روش صورت می گیرد؟

در سامان سه روش برای ثبت سند وجود دارد.

 الف - ثبت موقت : بر اساس آن سند تنها به شکل یک یادداشت در اسناد می ماند و هیچ گونه تاثیری بر صورتهای مالی ندارد.

 ب - ثبت دائم : سند ثبت شده به این شکل در صورتهای مالی موثر است اما در عین حال می توان آن را ویرایش نمود.

 ج - ثبت قطعی : علاوه بر تاثیر سند در صورتهای مالی، امکان انجام ویرایش نیز بر روی سند وجود نخواهد داشت.

در صورت عدم مشاهده سئوال مورد نظر لطفا از طریق " فرم ارتباط با ما"   یا " درخواست مشاوره "  میتوانید سئوال خود را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم .

دیدگاه کاربران
0

هیچ نظری ارسال نشده

نظر خود را بنویسید

*
*